
A részvételi költségvetés módszertanának iskolai környezetben való alkalmazását próbáljuk ki Békéscsaba két iskolájában. A debreceni Alternatív Közösségek Egyesülete márciusban tartott Békéscsabán projektbemutatót, aminek hatására terveztük meg a 2 pilot programot, a Tankerületi Központhoz tartozó Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és a Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium, Általános Iskolában.
Eltérő iskolatípusokban, eltérő korosztályok bevonásával szerzünk tapasztalatot 6 éves kortól 20 éves korig a diákok bevonásával, aktivizálásával kapcsolatban.
Eredményesnek tekintjük, ha
– mindkét partnernél létrejön egy szervezőcsapat, kidolgozzák és végig viszik a részvételi folyamatot, sor kerül a diákok szavazására, aminek eredményeként kb. 3-3 nyertes ötlet valósul meg,
– kiépül a közösségi költségvetés saját módszertana,
-amit ősszel workshopokon osztanak majd meg a többi békéscsabai iskolával.
A diákok, felnőttek megértik
– a közösségi költségvetés célját,
– saját szerepüket (jelentőségük van és nem dekorációk).
Egy-egy civil szervezetet vonunk be szolgáltatóként, akikkel közösen tervezzük meg a helyi szereplőkkel együtt a programot. A pályázati keretből biztosítjuk a kezdő költségkeretet a közösségi tervezéshez, amit szabadon egészíthetnek ki különböző mértékben és módon az iskolák.
Az iskolák részéről az iskolai szociális segítő, dök-segítő, iskolatitkár, tanárok, szülők kapcsolódnak be a dök és a szervező diákok mellett.
